wtorek, 10 maja 2016

BMI- Body Mass Index

BMI- jest to najprostszy wskaźnik w zdiagnozowaniu nadwagi, otyłości. Nie jest on jednak doskonały. Ponieważ nie wskazuje on zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie (body fat'u), lecz ogólne zaokrągla. Dlatego też sytuacja taka jak ta (zdjęcie niżej) może się zdarzyć i to nawet często. Dziewczyna przy mniejszej masie wygląda ,,tłuściej niż" przy większej ilości kg. Dlaczego? To  bardzo proste. Objętość 1 kg tłuszczu jest dużo większa niż 1 kg mięśni. Dlatego polecam skorzystać z internetowego kalkulatora i policzyć body fat.



Jak obliczyć BMI?

Interpretacja wyników.
Według World Health Organization.

Wskaźnik masy ciała nie jest doskonały, albowiem nie uwzględnia płci, wieku, rozmieszczenia tkanki tłuszczowej oraz składu ciała. Osoby aktywne fizycznie, a zwłaszcza te wykonujące ćwiczenia oporowe, mają większą masę mięśniową i jednocześnie wyższe BMI. Dla dzieci stosuje się również siatkę centylową. Dla ludności państw europejskich optymalną wartość wskaźnika BMI ustalono na 21-22 kg/m2. 

Mimo możliwych błędów w systemie BMI warto kontrolować swoją wagę za pomocą tego sposobu. Trzeba trzymać rękę na pulsie ;)
A wy jesteś w, którym stanie odżywienia?
xoxo♥

64 komentarze:

  1. Muszę się wziąć za ćwiczenia bo wszystko w normie, a jednak figura kiepska :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciężko mi obecnie powiedzieć, bo dawno się nie ważyłam, mierzyłam itp. Ale BMI na pewno mam w normie. A odkąd ćwiczę masa mięśniowa też ciutkę podskoczyła, co mnie bardzo cieszy :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy temat posta. Motywujący do działania - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze, mam 18,4, czyli jestem niedożywiona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatny post :-) u mnie wszystko w normie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, zakrawam na nadwagę ;P Za dużo mam ostatnio zachcianek ^^ Jak to w pierwszych tygodniach ciąży ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ciąży się nie patrzy na wagę :D Hehe. Dla dobrego samopoczucia lepiej nie patrzeć xd

      Usuń
  7. Przydatny i ciekawy post! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda, że ten sposób nie jest dokładny i trzeba na to patrzeć troszeczkę z przymrużeniem oka :) Ja jestem w normie, co nie znaczy że mam świetną sylwetkę ;))
    Chociaż nie ma tu dla mnie niczego odkrywczego, bardzo rzeczowy i zapewne dla wielu osób przydatny post.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zamiar pociągnąć serię postów bardziej teoretycznych o odchudzaniu i innych rzeczach z tym związanym, więc zaczynam od podstaw :)

      Usuń
  9. Ja jestem w normie :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętam jak w gimnazjum robiliśmy te testy i zawsze wychodziło mi, że jestem niedożywiona x.x

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Na szczęście ja mam w porządku BMI i jeszcze sporo mi zostaje, więc czekolada nie zaszkodzi :)) Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja waga w normie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hello dear,
    fantastic post!!
    Would you like to follow each other? Please let me know, it would be my pleasure <3
    Hugs,
    LIANA LAURIE

    OdpowiedzUsuń
  14. So interesting! Thanks for sharing :)


    xoxo
    www.bellezzefelici.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. mam BMI 21 z groszami, a i tak czuję się źle... albo po prostu patrzę na siebie zbyt krytycznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem w normie, choć szczerze powiedziawszy to na ten cały BMI patrzę z przymrużeniem oka ;)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja waga jest chyba okej jak na mój wiek i wysokość. Nie narzekam
    topiekoty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. I oto jak latwo wpasc w zaburzenia odzywiania...
    Www.nixstaystrong.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł na post !
    Bardzo dobrze mi się go czytało
    Zapraszam do mnie dopiero zaczynam ,będzie miło jak mnie zaobserwujesz i wesprzeż
    niktspecialnytylkoja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak mnie zaciekawiłaś, że postanowiłam sprawdzić moje BMI , na szczęście jest w normie :D Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Wychodzi mi chyba coś około tego 18.5, chyba, że nie potrafię po prostu liczyć haha
    Ciekawy post i jego temat :)
    Zapraszam, Mai blog

    OdpowiedzUsuń
  22. Hi dear! Your blog is very nice..so, I following you now with GFC, follow me back, please?
    Have a nice day! Kisses!

    http://myspaceofbeautybygiada.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  23. Ha mam niedożywienie :P buhahahhaah no nie wierze :D ale nawet takie samo bmi pokazuje mi waga
    więc może i tak jest ale ja dużo w sumie ćwiczę :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Załamka... wyszło mi niedożywienie! Idę coś zjeść!:-P
    supermama-z-klasa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajnie, że zwróciłaś uwagę na to, że nie zawsze waga jest wykładnikiem tego, czy dobrze wyglądamy. Najważniejsze, aby czuć się dobrze we własnej skórze :)

    OdpowiedzUsuń
  26. No moje bmi od kiedy pamietam pokazuje niedowagę . Choć nieukrywam ze moja figura nie jest idealna i przydałoby sie troche wyćwiczyć 😋 Tylko jakis motywacji brak!! :( pozdrawiam, claudiyye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Już dawno skończyłam ze sprawdzaniem swojego BMI, ale raczej wszytko w normie. Odpowiedziałam w komentarzu pod moim postem na Twoje pytanie o włosach x

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobry wpis. Wszystko sie zgadza. Ciagle sie mówi o tym u mnie na zajęciach :) Pozdrawiam. Jak tam treningi ?
    Pomau-nolimits.blogapot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam zakończyć przygodę z siłownią :/ Wrócę dopiero we wrześniu. Bo na siłke musze dojeżdżać bo mieszkam po za miastem i latem nie mam możliwości. A teraz generalnie za to, że do skl wracam w poniedziałek i mam tylko pół miesięcznego i teraz też nie mogę więc chodziłabym tylko koniec maja :/ I ta przerwa... więc ćwiczę aktualnie w domu + biegam.
      Niedługo pojawi się post :)
      Ale ogólnie, rzecz biorąc to schudłam 2-3 kg :)
      Ooo i próbowałam ostatnio to białko. Tzn jedno jako shake bardzo fajne. W ogóle smak super. A jedno dodałam do omleta to obłęd. Wyszedł taki puszysty i pyszny *u* Cudo :)
      Na siłkę wrócę we wrześniu a co z planem to się zobaczy :) Bo może coś w nim zmienię bo jednego dnia za dużo trochę było ćwiczeń... ale o tym pogadamy w sierpniu jak coś :D

      Usuń
  29. Ja od jakiegoś czasu ćwiczę i chociaż BMI wychodzi mi w normie sama widzę to trochę inaczej.
    Pozdrawiam!
    http://just-do-one-step.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo przydatny post! Niby taki informacyjny ale napisany w taki sposób, że aż chce się czytać. Super :)

    Zapraszam ! --> http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Mi niestety zawsze pojawiało się, że mam niedowagę :/

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  32. Mi BMI zawsze wskazuje niedowagę (taką małą :D), ale czuję się dobrze tak jak jest i nie próbuję tyć :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Przydatny post ;)
    U mnie BMI w normie, ale i tak chciałabym zacząć ćwiczyć.
    http://apocalypse2189.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny post! Fajnie, że piszesz o takich rzeczach. Niby oczywiste, ale wierz mi, nie dla wszystkich! ;) Także oby tak dalej …;*

    OdpowiedzUsuń
  35. Równe 19 :) więc to chyba dobrze :)
    beauty-ladymade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. U mnie norma.:)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Przydatne informacje przekazane w prosty sposób;)

    http://szanujwspomnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Według tego mam niedożywienie, a według młodzieżowego jestem szczupła :D
    Obserwuję!
    ♥ Pozdrawiam cieplutko♥
    Mój Blog :) ♥klik♥

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja tam pokochałam swoje ciało, wiadomo nie w 100% bo jak to kobiety... Zawsze chcemy dążyć do ideału, ale już nie tak obsesyjnie podchodzę do tego. :D Każdy z nas jest piękny na swój własny sposób! :)

    ms-black-lady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Zawsze warto kontrolować takie rzeczy :) świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Według tego znajduję się w normie, grunt to samoakceptacja a nie tabelki :)
    Jeśli możesz kliknij u mnie w najnowszym poście.

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  42. Wyszło mi 14.2 czyli,że niedożywienie.
    Niewiem co mam z tym zrobić.
    Jem chipsy, frytki same niezdrowe rzeczy i waże,ile ważyłam. Chcem przytyć, ale nie mogę.

    Przydatny post :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. U mnie w normie, ale pora zabrać się za swoją figurę :D

    http://pati-ix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo pomocny post :) Ja właśnie zaczęłam zmianę swojego ciała i mam nadzieję, że mi się uda wytrwać jak najdłużej :)
    Gattta

    OdpowiedzUsuń
  45. Fajny bardzo pomocny post! :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Mam nadzieję,że moje jest w normie! :)
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. ten tłuszcz wygląda ohydnie xd

    OdpowiedzUsuń
  48. dobrze ze zwrocilas uwage na to, ile faktycznie wazy 1 kg tluaszczu, a 1 kg miesni ;) warto, aby jak najwiecej osob to zobaczylo ;)
    w wolnej chwili zapraszam do obserwowania mnie na instagramie https://www.instagram.com/ematuszko/ i na zajrzenie do mnie na moj swiezutki post :) http://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Sylwia Gaczorek mieszka na moim osiedlu :)

    OdpowiedzUsuń
  50. BMI to podstawowy wskaźnik, którym zwykły, szary człowiek może się kierować by sprawdzić czy jego waga jest prawidłowa: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/oblicz-bmi-czyli-od-czego-zaczynamy-diet%C4%99 Jednak jak dobrze wiemy, waga to nie wszystko, dlatego sportowcom, zwłaszcza trenującym siłowo wskaźnik BMI może pokazywać nadwagę lub otyłość, ze względu na mięśnie, nawet jeżeli nie mają kompletnie nic tkanki tłuszczowej do stracenia.

    OdpowiedzUsuń